Posiadamy narzędzia pozwalające na wykonywanie kompleksowych analiz dla rynku automotive. Podstawą naszych analiz są dane pochodzące z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Dane te poddaliśmy obróbce polegającej na ich wyczyszczeniu, poprawieniu oraz wzbogaceniu. Na dane pochodzące z CEPiK jesteśmy w stanie nałożyć informacje pochodzące z innych źródeł np. informacje o wydatkach reklamowych, trendach wyszukiwań, czy też dane pochodzące z wewnętrznych systemów klienta (np. CRM). Dzięki temu jesteśmy w stanie wytwarzać w sposób zautomatyzowany wielowymiarowe analizy, których wytworzenie tradycyjnymi metodami pochłonęło by dużo czasu i środków.
Podstawą budowy naszej bazy danych są informacje pozyskane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Posiadamy i stale aktualizujemy pełną bazę danych pojazdów udostępnianą przez Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców. Baza ta zawiera obecnie kilkadziesiąt milionów rekordów. Każdy pojazd opisany jest kilkudziesięcioma szczegółowymi parametrami. Dane te cechują się jednak słabą jakością wynikającą głównie z braku ujednolicenia słowników w systemie CEPiK.
Dlatego też dane te zostały poddane przez nas obróbce polegającej na ich wyczyszczeniu, poprawieniu i wzbogaceniu. Wykorzystaliśmy algorytmy analizy tekstów, aby połączyć te dane z pozyskanym zewnętrznie katalogiem marek i modeli pojazdów jednocześnie uzupełniając brakujące informacje. Dzięki temu posiadamy jedno z najlepszych źródeł do przeprowadzania analiz rynku motoryzacyjnego w Polsce. Dotyczy to zarówno samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, naczep, przyczep jak i ciągników rolniczych.
Informacje pochodzące z uporządkowanej i wzbogaconej bazy CEPiK jesteśmy w stanie łączyć z innymi źródłami. Przykładowo, rejestracje samochodów osobowych możemy badać w kontekście wydatków reklamowych, czy też trendów wyszukiwań danych marek w sieci. Rejestracje ciągników rolniczych możemy natomiast badać w odniesieniu do potencjału danego rynku lub jego wycinka, określanego wysokością dopłat rolniczych. Na informacje te możemy także nałożyć dane pochodzące z wewnętrznych systemów klienta. Przykładem takiej analizy jest badanie aktywności i skuteczności sił sprzedażowych pozyskanej z systemu CRM.
Zajmujemy się doradztwem, katalogowaniem istniejących oraz pozyskiwaniem nowych źródeł danych dla naszych klientów. Jeśli masz pomysł na nietypową analizę - skontaktuj się z nami!